Det har altid været en debat om de vil købe ny eller brugt entreprenørmateriel. Mindre flåder foretrækker at købe brugt entreprenørmateriel, da de tiltrækker mindre kapitalinvesteringer. En anden grund til folk til at vælge brugt entreprenørmateriel er at de er nogle gange så god som ny og komme til en meget kraftig rabatteret pris i forhold til, tilbydes på showroom.

Desuden nyde forbundet udstyr forhandlere (AED) og TradeYard, Inc, samlet kundgøre en alliance, som skal give certificeret inspektion af brugt entreprenørmateriel, der kan også sælges online. Dette er gjort for at øge business to business salg via online mediet. Det giver bedre forfremmelse til salg af brugt entreprenørmateriel og købere til at være tryg ved deres køb. Normalt købe købere brugt entreprenørmateriel kun efter forudgående inspektion udført af den tekniske agent fra enten køber eller sælger side. Da en neutral og upartisk inspektionsrapporten skal foreligge ville det føre til øget salg og mere indbringende tilbud til små investorer. Lille flåde ejere vælger normalt brugte entreprenørmaskiner sælges fra tidligere projekter. Store byggefirmaer, der bærer stor flåde af entreprenørmateriel kan også slå en god handel på onsite køb af sådanne certificeret brugt entreprenørmateriel.

Der havde altid været en skeptisk holdning til økonomier i det indiske subkontinent, Rusland og Latinamerika. Men i de seneste år disse økonomier har vist en konstant og stabil vækst. Krav til at konstruere nye projekter eller at forny de gamle har altid været i efterspørgslen. Da disse lande ikke som kontant rige og velhavende, har de som regel konstruktører, der har mindre flåde. Desuden, de også har ikke nok kapital til at blive investeret i udviklingen af en stor flåde. De er altid på et kig ud for brugt udstyr. Sammen med dette disse konstruktører tage på projekter i nabolandene og flytte tunge og brugt entreprenørmateriel er heller ikke muligt. Salg af sådant udstyr er således konstant efterspørgsel

Bortset fra projekter i disse lande, større virksomheder tage op deres projekter i Afrika og også Golf-staterne kontinent. Derfor vælger de at købe brugt konstruktion udstyr tilgængelige lokalt fra virksomheder eller konstruktører, der ønsker bortskaffelse off deres flåde. De anvendte udstyr er også til salg på grund af feasibility grundene til, at ligge på sælgers side samt. De entreprenørvirksomheder, der er færdig off deres projekter i fremmede lande og tage op projekter i andre lande, for disse store virksomheder er mere realistisk at afhænde off deres brugte entreprenørmaskiner og samle en ny flåde på lokationen onsite stedet for at transportere dem til den nye jord. Dette er på grund af den grund, at forskellige lande har forskellige regler for eksport og import af tunge udstyr, der kræves til udvikling af infrastrukturen.

Nogle lande pålægge tunge skatter og importafgifter at begrænse import af brugt entreprenørmateriel. Dette er gjort for at forhindre, at hjemmemarkederne og små byggefirmaer med begrænsede ressourcer. Yderligere, eksport af sådanne brugt entreprenørmateriel kræver forskellige dokumentation procedure, inspektioner og andre juridiske formaliteter. Alle disse aktiviteter er ikke kun kedelige men også tidskrævende. Disse formaliteter kræver også masse pligt opfyldelse i begge ender. Desuden clearance på havne og skade forårsaget ved håndtering og shifiting disse udstyr er også meget trættende job.

Dermed foretrækker byggeri virksomheder at købe ny eller brugt entreprenørmateriel lokalt. Kun store byggeri virksomheder eller virksomheder, der har strategiske partnerskaber i det lokale marked for en virksomhed foretrækker at importere en del af deres brugte entreprenørmaskiner til deres igangværende projekter.

Ny eller brugt entreprenørmateriel – afkastet af investeringsbeslutning

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *